İLÇE TAPU MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREVLERİ
1- Yetki ve yetkilendirildiği alanlarda, mevzuat çerçevesinde taşınmaz mallara ait akitli ve akitsiz her türlü tescil,
düzeltme, terkin işlemlerini yapmak.
2- Mevzuata aykırı istemleri, Medeni Kanun ve Tapu Sicil Tüzüğünün ilgili maddeleri gereğince red etmek.
3- Yetki alanlarındaki taşınmaz mallara ait tescil bildirimi düzenlenmesini gerektiren işlemlere ilişkin talepleri,
hak sahibi veya yetkili vekilinden geldiğinin tespiti halinde, işlemin mahiyetine göre Kadastro Müdürlüğüne
veya LİHKAB'na göndermek.
4- Yetki alanlarındaki taşınmaz mallara ait ana ve yardımcı siciller ile diğer ilgili defter, dosya ve belgeleri mevzuata
uygun olarak düzenlemek, arşivlemek ve emniyetini sağlamak.
5- Yetki alanlarında yapılan kadastro veya yenileme sonucunda düzenlenen ana ve yardımcı siciller ile diğer ilgili
defter, dosya ve belgeleri devir ve teslim çizelgesi karşılığında devir almak.
6- Görevine giren konularda kadastro müdürlükleri ve diğer kamu kurum ve kuruluşları ile işbirliği yaparak
hizmetin aksamadan yürütülmesini sağlamak,
7- Mahkemeler, kamu kurum ve kuruluşları ile ilgisini kanıtlayan gerçek ve tüzel kişilerce istenilen bilgi ve
belge örneklerini mevzuata uygun olarak süresinde vermek veya göndermek,
8- Akit ve tescile ilişkin her türlü yazışmaları resen yapmak,
9- Mevzuatın öngördüğü ve Genel Müdürlür, Bölge Müdürlüğü veya mülki amirce verilen benzeri işleri yapmak.