T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Bilindiği üzere 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’n 75. maddesi gereği tahliye işlerinde Mülki İdare Amirlerinin inzibati ve güvenlik görevleri vardır.
Bu nedenlerle, Devletin özel mülkiyetinde veya hüküm ve tasarrufu altında bulunan taşınmaz malları ve Vakıflar Genel Müdürlüğü ile idare ve temsil ettiği mazbut vakıflara ve belediyelere ait taşınmazların, gerçek ve tüzel kişilerce tecavüz ve işgallerden korunması amacına yönelik 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu ile diğer yasal mevzuat gereği yapılan tahliye işlemlerinde yeknesaklığın ve birliğin sağlanması amacıyla aşağıdaki usul ve esaslara uyulması uygun görülmüştür. Buna göre;
1-Kiralama ve Tahliye Öncesi
1.1- İdare tarafından 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’na göre yapılan Kira Sözleşmeleri için Mülki İdare Amirlerinden tahliye istenebilecektir.
1.2- İdarelerin tahliye taleplerinde, sözleşmenin usulüne uygun olarak sona erdirildiğine dair bilgi ve belgeler dosyasında yer alacaktır.
1.3- Kiraya verilen veya ayni hak tesis edilen taşınmaz malla ilgili sözleşmede tahliye hükmü varsa, sözleşmeye göre hareket edilecektir,
1.4- İdarece, kira sözleşmesi sona erenlere veya fuzuli şagil durumunda bulunanlara, belirtilen tarihe kadar taşınmazın tahliye edilmediği takdirde, başkaca hiç bir makamca herhangi bir bildirimde bulunulmayacağı ve 2886 sayılı Kanunun 75. maddesi gereği Mülki İdare Amirliğince tahliye edileceği önceden tebliğ edilecek ve buna dair belgeler tahliye başvurusu dosyasında yer alacaktır.
1.5- İşgalciye, taşınmazı boşaltması ve önceki haline getirmesi, aksi takdirde bu işlemlerin idarece yapılacağı ve yapılan masrafın kendisinden alınacağı önceden tebliğ edilecektir.
2-Tahliye Başvurusunda
2.1- Tahliye talebi, İdarenin 1. derecedeki yetkilisine ait imza ile doğrudan yapılacak ve tahliyesi talep edilen taşınmazın; halihazır durumu, işgalin şekli, açık adresi, tapu kaydı, işgal edilen yerin krokisi ve ayrıca fuzuli şagilin kimliği dosyada yer alacaktır.
2.2- Taşınmazda birden çok işgalci olduğu durumlarda, kim, neyi, ne kadar, ne amaçla, ne zamandır işgal ettiğine dair bilgi ve belgeler tahliye başvurusu dosyasında yer alacaktır.
2.3- Taleplerde, işgal yerinin 2886 sayılı Kanunun 75. maddesi kapsamında olduğu belirtilerek, hakkında önceden dava açılmadığı, açılmışsa tahliyeyi engelleyici bir karar verilmediği açıkça ifade edilecektir.
2.4- Tahliye için gerekli olan personel ile teknik ekip, araç-gereç, iş makineleri, görüntüleme cihazları ve lüzumu halinde yediemin deposu temini ile masrafı, tahliye talebinde bulunan idarece karşılanacaktır.
2.5- Belediyelerce talep edilecek tahliye işlemlerinde İçişleri Bakanlığının 2005/119 sayılı Genelgesindeki esaslara da riayet edilecektir.
2.6- İdare tarafından kiraya verilen, irtifak hakkı kurulan veya tahsis edilen taşınmazlardan, süresi dolduğu hâlde tahliye edilmeyen, sözleşmesi feshedilen veya herhangi bir sözleşmeye dayanmaksızın fuzuli olarak işgal edilen taşınmazların tahliyesi onbeş gün içinde sağlanacaktır.
2.7- Mülki İdare Amirliği tahliye konusunda yasal engeller olduğu sonucuna varırsa, bu durum gerekçeleri ile talepte bulunan idareye bildirilecektir. Engel kalktıktan sonra gerekirse idare talebini yenileyecektir.
3-Diğer Hususlar
3.1- Tahliye başvurusu üzerine zorunlu hallerde yapılan her türlü araştırma ve soruşturmada, memur harcırahları ve diğer masraflar talepte bulunan İdare tarafından karşılanacaktır.
3.2- Mülki amirlikçe yapılan tahliye işlemleri, bu konuda eğitim almış personel eliyle yürütülecektir.
3.3- Tahliye işlemine karşı açılan davalarda, Mülki İdare Amirliği aleyhine doğacak mahkeme masrafı, vekâlet ücreti ile maddi ve manevi tazminattan, talepte bulunan idare sorumlu olacaktır.
3.4- Taşınmaz mallar konusunda kamu kuruluşları arasında çıkan uyuşmazlıkların çözümünde tahkime ilişkin 3533 sayılı Kanun hükümleri uygulanacaktır.
4- Özel Kanunlar
4.1- 775 sayılı Gecekondu Kanunu kapsamındaki işgaller için, başka bir karar alınmasına lüzum olmadığından, 775 sayılı Kanunun 18. ve 37. maddelerine göre ilgili belediyelere başvuru yapılacaktır.
4.2- 775 sayılı Gecekondu Kanunu kapsamı dışındaki hallerde; 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu 01.01.1984 tarihinde yürürlüğe girdiğinden, bu tarihlerden önceki işgaller için genel hükümlere göre işlem yapılacaktır.
4.3- 6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun’un 5. maddesindeki tahliye ve yıkım işlerinde sekretarya ve koordinasyon ile bu çerçevedeki diğer işlemlerin ilgili Belediyesi tarafından gerçekleştirilmesi sağlanacaktır.
4.4- 5737 sayılı Vakıflar Kanunu’nun 20. maddesi uyarınca yapılacak tahliye başvurularında 2886 sayılı Kanun’un 75. maddesi ve bu genelge kapsamı dışında ayrı bir usul uygulanmayacaktır.
4.5- 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 32. maddesi kapsamındaki tahliye ve yıkım işlemleri Belediye tarafından yapılacaktır.
4.6- 3091 sayılı Taşınmaz Mal Zilyetliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkında Kanun kapsamındaki tecavüz ve müdahaleler, aynı Kanun ve uygulanmasına dair Yönetmelik hükümlerine göre önlenecektir.
Bilgi ve gereğini rica ederim.
Fatih AYAZ
Kaymakam